De Mindful Run Methode

Als Mindful Run Coach werk ik volgens de Mindful Run Methode: bewegen in de buitenlucht zonder prestatiedruk. Dit doen we in combinatie met ademhalingstechnieken en oefeningen op basis van mindfulness, NLP en yoga. Gedurende het coachingstraject staan jij en jouw doelen centraal. Je hebt meer energie en meer ontspanning.

Mindful Run methode is niet zweverig!

We zijn bezig met nu. We denken even niet aan wat is geweest of wat nog komt, even niet aan gisteren of morgen.

Je voelt en ervaart dit moment. Je bent niet bezig met iets anders. Alles wat je normaal zo bezighoudt laat je los, vergeet je even. Je maakt je hoofd leeg. Dit door je bv te concentreren op werkelijk te zien wat er om je heen is en echt te luisteren naar wat je hoort.

Je bent in staat je gedachten los te laten en echt ontspannen. Het is heerlijk.

Meer energie door ademhaling via de neus.

Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het wandelen en hardlopen.

Bij Mindful Run leren we onze ademhaling beter te benutten. We ademen door de neus in- én uit en leren rustiger te ademen.
Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn.
Met de neusademhaling heb je dus een zeer effectief middel tot je beschikking. Het levert je veel energie. In het dagelijkse leven en tijdens inspanning.

Yoga voor meer stabiliteit en focus.

De Yoga-oefeningen die we bij de Mindful Run methode doen helpen je ook om je gedachten tot rust te laten komen. Yoga zorgt ervoor dat je je kunt ontspannen, maar helpt je ook je te focussen. Yoga gaat je helpen om beter en dieper te slapen. De oefeningen kunnen door iedereen gedaan worden, het is zeker geen vereiste om lenig te zijn.

Mindful Run of Walk is bewegen met plezier

De Mindful Run Methode kan bij vrijwel iedere vorm van bewegen, zoals wandelen of fietsen, worden gebruikt. Het gaat hier niet om het volgen van ingewikkelde schema’s of het verbeteren van persoonlijke records of andere doelen. Het gaat om jou, om het bewegen met plezier en juisrt zonder prestatiedruk.

Het gaat om het bewust worden van jezelf. Je let op je ademhaling en leert te luisteren naar je lichaam. Mindful Run of Walk zorgt ervoor dat je het bewegen zelf leuk gaat vinden. Het zorgt ervoor dat je je grenzen leert kennen, waardoor er bijvoorbeeld ook minder kans op blessures is. Ook ga je merken dat het je helpt om in je dagelijkse bezigheden ook beter op je grenzen te letten.

We doen dit allemaal buiten, in en bij de mooie Vooroever en het Nesbos. Buiten bewegen zorgt ervoor dat je je kunt los maken van alles wat je zo bezighoudt. In de vrije natuur, genieten van wat je ziet, hoort en voelt, focussen op je ademhaling en het “hier en nu”.

Ben je nieuwsgierig wat Mindful Run voor jou kan doen?

Wil je op individuele basis of in een groep bewegen volgens de Mindful Run methode? Neem dan contact met mij op!

Contact

Ben je geïnteresseerd, heb je een vraag of wil je ons graag spreken?  Vul gerust het onderstaande formulier in, we bellen of mailen je snel terug!

13 + 9 =